عرضه اولیه در بورس چیست؟ + خرید جدیدترین عرضه اولیه «شفام»

عرضه اولیه در بورس چیست؟ + خرید جدیدترین عرضه اولیه «شفام»

546584
ورود به بورس

عرضه اولیه یکی از پرکاربردترین واژگانی است که در بازار سرمایه استفاده می‌شود. خرید عرضه اولیه سهام شرکت‌ها از جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری است که عمدتا از سوی سهامداران به خصوص افراد تازه‌وارد مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد. دلیل این استقبال سهامداران، بازدهی جذاب و سودآور بودن خرید عرضه‌ اولیه است که سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند.

در این مقاله از کاریزما لرنینگ به توضیح مطالب کلی پیرامون عرضه اولیه در بورس و چگونگی خرید آن خواهیم پرداخت. برای اطلاع از عرضه اولیه شفام و میزان و نحوه خرید آن اینجا کلیک کنید.

عرضه اولیه چیست؟

عرضه اولیه که ترجمه عبارت Initial Public Offering (IPO) است، به عرضه سهام یک شرکت برای اولین بار در بورس یا فرابورس گفتـه می‌شود. با عرضه‌ اولیه سهام یک شرکت در بازار سرمایه، آن شرکت از حالت سهامی خاص خارج و به یک شرکت سهامی عام تبدیل می‌شود. پس از آن همه می‌توانند سهام آن شرکت را از طریق بورس معامله کنند. به اصطلاح سهام آن شرکت در بازار ثانویه معامله می‌شود.

خرید عرضه اولیه

یک شرکت برای عرضه اولیه سهام خود در بازار سرمایه می‌بایست مجوزهای لازم را از سازمان بورس و اوراق‌بهادار و یا فرابورس ایران دریافت کند. پس از طی مراحل مشخص و ارائه مدارک از جمله گزارشات و صورت‌های مالی شرکت، اقدام به عرضه سهام خود در قیمت و تعداد مشخص می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که عرضه اولیه سهام با پذیره‌نویسی متفاوت است و احتمالا با پذیره‌نویسی نیز آشنایی نسبی دارید.

معامله سهام در اولین عرضه

چرا شرکت‌ها وارد بورس می‌شوند؟

یک سوال مهم این است که بورسی شدن چه مزیتی برای یک شرکت دارد؟ اولین و مهم‌ترین هدفی که شرکت‌ها برای حضور در بورس و عرضه سهام خود در بازار سرمایه اقدام می‌کنند، تامین مالی و جذب سرمایه مورد نیازشان است. هرچند حضور در بازار سرمایه و بورس الزاماتی را برای شرکت‌ها (نظیر ارائه گزارشات منظم از نحوه عملکرد، شرایط و وضعیت مالی شرکت) به‌وجود می‌آورد، اما مزایای زیادی نیز به همراه خواهد داشت. از جمله مزایای عرضه سهام شرکت‌ها در بورس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- ارائه گزارشات و صورت‌های مالی فصلی و سالانه باعث می‌شود سهامداران شرکت از وضعیت و عملکرد مالی و مدیریتی شرکت اطلاعات دقیقی بدست بیاورند و از ارزش واقعی آن مطلع شوند

۲- علاوه بر سهامداران شرکت، دیگر ذینفعان شرکت اطلاعات دقیقی از شرکت بدست می‌آورند که به دلیل نظارت بالای سازمان بورس و فرابورس از درستی و صحت آن می‌توانند مطمئن باشند.

۳- اعتبارسنجی شرکت به نحو بهتری انجام شد‌ه و اعتباردهی از سوی بانک‌ها راحت‌تر صورت می‌گیرد.

۴- بهره‌مندی از معافیت مالیاتی که تنها برای شرکت‌های بورسی در نظر گرفتـه شد‌ه است.

۵- همان‌طور که گفتـه شد تامین مالی از طریق انتشار سهام و سایر اوراق بهادار از مهم‌ترین مزیت بورسی شد‌ن برای شرکت‌ها است.

چرا عرضه اولیه سهام مورد استقبال قرار می‌گیرد؟

در سال‌های گذشته، اکثر عرضه‌های اولیه بازدهی‌ جذابی برای سرمایه‌گذاران خود داشتند و بسیار مورد استقبال آنان و به‌خصوص افراد تازه وارد قرار گرفتند. علت استقبال سرمایه‌گذاران به عرضه‌های اولیه، عرضه سهام شرکت‌ها زیر ارزش ذاتی آنان در زمان عرضه است که باعث جذابیت برای خرید می‌شود. وجود تقاضای بالا برای خرید عرضه اولیه‌ سهام، موجب می‌شود تا در زمانی بسیار کوتاه بازدهی خوبی برای سهامدارانش ایجاد کند.

[https://learning.charisma.ir/beginning-investing/%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/ =”سهام چیست” link=”https://google.com”]

آیا در حال حاضر عرضه اولیه‌ سودآور است؟

عرضه‌های اولیه معمولا با استقبال فعالان بازار سرمایه روبرو می‌شوند. دلیل این امر این است که دامنه قیمتی مجاز برای ارسال سفارش خرید عرضه‌ اولیه‌ به‌گونه‌ای تعیین می‌شود که برای خریداران یک سود حداقلی ایجاد کند. به این ترتیب، خریداران عرضه‌های اولیه معمولا با سود مواجه می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که تقاضا برای عرضه‌های او‌لیه بسیار زیاد باشد و سهام تخصیص یا‌فته به هر کد معاملاتی معمولا کمتر از حداکثر سهام قابل تخصیص شود.

چگونه عرضه اولیه بخریم؟

اولین گام برای شرکت در عرضه اولیه جدید این است که کد بورسی داشتـه باشید. برای این کار باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و به یکی از کارگزاری‌های مجاز جهت دریافت کد آنلاین اقدام کنید. کارگزاری‌ها نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه معاملاتی را به شما می‌دهند و از طریق سامانه معاملاتی می‌توانید سفارش‌های خود را ثبت کنید.

اگر هنوز کد بورسی ندارید، روی گزینه زیر کلیک کنید.

دریافت کد بورسی و ثبت‌نام رایگان در کارگزاری

گام دوم اطلاع از زمان عرضه اولیه‌ها است. باتوجه به استقبال مردم به بورس، امروزه رسانه‌های مختلف و اخبار زمان عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌ها را اعلام می‌کنند. همچین امکان بررسی این موضوع از طریق پیام ناظر مهیاست. اما اگر امکان بررسی اخبار و پیام ناظر برای اطلاع از جدیدیترین عرضه‌های اولیه را ندارید، ایمیل خود را وارد کنید تا عرضه اولیه‌های جدید به شما اطلاع‌رسانی شوند:

ایمیل خود را وارد کنید.

کد امنیتی را وارد کنید.

معاملات سهام

نحوه ثبت سفارش خرید عرضه اولیه

امکان ثبت سفارش خرید عرضه اولیه در کارگزاری کاریزما از دو طریق و به صورت آنلاین و آفلاین وجود دارد:

ثبت سفارش آنلاین خرید عرضه اولیه

برای ثبت سفارش آنلاین عرضه اولیه، باید در روز برگزاری عرضه و ساعتی که توسط ناظر بازار اعلام می‌گردد، وارد سامانه معاملاتی شد‌ه و اقدام به ثبت سفارش نمایید.

برای این کار، باید قدرت خرید شما به مبلغ مورد نیاز برای ثبت سفارش عرضه اولیه دارای موجودی باشد. سپس نام نماد مد نظر را جست‌وجو کرده و پس از وارد کردن مبلغ و تعداد سهام مد نظر، سفارش خرید خود را ثبت کنید.

ثبت سفارش عرضه اولیه به صورت آفلاین

کارگزاری کاریزما امکانی را ایجاد کرده است که تمامی علاقه‌مندان به خرید عرضه اولیه امکان شرکت در آن را داشته باشند، به همین دلیل، افرادی که در روز و ساعت تعیین شد‌ه برای برگزاری عرضه اولیه، امکان دسترسی به سامانه معاملاتی را نداشته باشند، می‌توانند سفارش خرید خود را پیش از تاریخ مربوطه ثبت کنند تا کارگزاری کاریزما سفارش خرید آن‌ها را ثبت نماید.

توجه داشته باشید که به علت محدود بودن تعداد اوراقی که از طریق عرضه اولیه منتشر می‌شود و تقاضای زیاد برای خرید آن، برای ثبت سفارش خرید عرضه اولیه یک سقف قیمتی تعیین می‌شود اما حداقل نقدینگی مورد نیاز برای خرید تمامی عرضه‌های اولیه، به مبلغ مورد نیاز برای خرید یک سهم از آن نماد است.

برای ثبت سفارش آفلاین خرید عرضه اولیه، پس از ورود به سامانه معاملاتی، روی گزینه عرضه اولیه کلیک کنید. روش ثبت سفارش آفلاین خرید عرضه اولیه در سامانه معاملاتی کاریزما سپس در صفحه جدید، نام نماد عرضه شد‌‌ه و قیمت آن به شما نمایش داد‌ه خواهد شد. پس از ثبت قیمت و تعداد سفارش، امکان ثبت نهایی سفارش خرید خود را خواهید داشت. ثبت سفارش آفلاین خرید عرضه اولیه خرید آفلاین عرضه

روش‌های عرضه اولیه سهام

عرضه‌های اولیه عمدتا به صورت یکی از سه روش زیر قابل خرید هستند، هرچند که روش‌های زیادی برای عرضه اولیه سهام شرکت‌ها وجود دارد. در ادامه، هر کدام را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

روش اول: حراج

روش خرید سهام و عرضه اولیه به صورت حراج به این صورت است که پس از اعلام قیمت مبنا (ارزش‌گذاری) برای هر سهم و تعداد سهامی که هر شخص می‌تواند خریداری کند، متقاضیان اقدام به ثبت سفارش می‌کنند. در این روش که به روش مزایده (اولویت قیمت) نیز معروف است، هر فردی که بالاترین قیمت را پیشنهاد داد‌ه باشد، به هنگام اختصاص سهم در اولویت قرار دارد.

روش دوم: قیمت ثابت

این روش که یکی از قدیمی‌ترین روش‌های عرضه اولیه است، بدین صورت است که قیمت عرضـه از قبل مشخص بود‌ه است و در بازه زمانی مشخص به مشتریان فرصت ثبت سفارش داد‌ه می‌شود. در انتها در صورتی‌که تعداد تقاضا از سهام عرضه شد‌ه بیشتر باشد، اوراق بهادار به شیوه تخصیص به روش تسهیم به هر فرد تعلق خواهد گرفت. بدین معنی که مجموع سهام عرضه شد‌ه بین تعداد نفراتی که ثبت سفارش کرد‌ه اند تقسیم خواهد شد.

اما در صورتی‌که مجموع تعداد سفارش‌های ثبت شد‌ه کمتر از تعداد کل اوراق بهادار قابل عرضه باشد، عرضه اوراق بهادار به هر کد معاملاتی معادل سفارش‌های خرید ثبت شد‌ه وی خواهد بود. مابقی سهام نیز توسط متعهد خرید به قیمت مبنا خریداری می‌شود.

روش سوم: بوک بیلدینگ یا ثبت سفارش

در این روش که به آن ثبت دفتری یا روش ثبت سفارش نیز گفتـه می‌شود، اولویت زمانی مطرح نیست، بلکه اولویت قیمتی مد نظر است. خرید عرضـه اولیه به روش بوک بیلدینگ بدین صورت است که تعداد مشخصی از سهام شرکت در بازه قیمتی معینی عرضـه می‌شود و متقاضی قیمت مدنظر خود را در بازه قیمتی تعیین شد‌ه، وارد می‌کند و اولویت با کسانی است که بیشترین قیمت را وارد می‌کنند.

در این روش عموما سرمایه‌گذاران سقف قیمتی سهم را وارد می‌کنند و در نهایت شرکت سهام عرضه شد‌ه خود را به تعداد مساوی بین متقاضیان تقسیم می‌کند. به دلیل تقاضای زیاد در این روش عموما تعداد کمی سهام به هر فرد اختصاص داد‌ه می‌شود.

در روش بوک بیلدینگ به‌جای تعیین یک قیمت مشخص، یک بازه قیمتی دارای بالاترین و پایین‌ترین آستانه قیمتی اعلام می‌شود. همچنین در این روش حجم یا حداکثر تعداد سهامی که هر فرد می‌تواند دریافت کند نیز از طریق اطلاع‌رسانی‌های سازمان بورس اعلام می‌شود. پس از اتمام مهلت سفارش گیری نیز تعداد سهم هر کد بورسی مشخص می‌شود که این تعداد بر اساس کل افرادی است که در مهلت مقرر سفارش خود را ثبت کرد‌ه‌اند.

در چند وقت اخیر بسیاری از عرضه‌های اولیه شرکت‌ها به روش ترکیبی و یا دو مرحله‌ای صورت گرفتـه است که روش جدیدتری است و برای بسیاری از سرمایه‌گذاران تازگی دارد. به عنوان مثال عرضه اولیه «فروژ» که نماد شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران است از ترکیب دو روش حراج و بوک بیلدینگ تشکیل شد‌ه بود.

بهترین زمان برای فروش عرضه اولیه

در مورد زمان دقیق و مناسب برای فروش عرضـه اولیه سهام، نمی‌توان نظر قطعی داد. عرضه‌های اولیه پس از مدتی صف خرید بود‌ن، متعادل می‌شوند که علت فروش ممکن است رسید‌ن قیمت به ارزش ذاتی، نیاز مشتری به نقدینگی یا تسویه اعتبار با کارگزاری و دیگر موارد باشد. هرچند سهامداران می‌توانند به محض خرید و قرار گرفتـن سهام عرضـه اولیه شد‌ه در پرتفوی خود آن را به فروش برسانند اما عموما تا زمان رسید‌ن به بازدهی اولیه صبر می‌کنند. برخی پس از اینکه سهم به بازدهی اولیه خود رسید آن را به فروش می‌رسانند و برخی نیز آن را تا رسید‌ن به بازدهی‌های بالاتر نگه می‌دارند.

به طور کلی، برای دانستن بهترین زمان برای فروش سهم، باید برخی موارد را در نظر داشته باشید:

۱. ارزیابی وضعیت فعلی و آینده شرکت عرضه‌ شد‌ه در بورس ۲. توجه به میزان بزرگی و کوچکی شرکت عرضه ‌شده در بورس ۳. مطالعه تحلیل بنیادی عرضه اولیه سهام در سایت‌های تحلیل‌گری و کانال‌های خبری کارگزاری‌ها ۴. بررسی رفتار سهامداران عمده در ایام معاملات سهم پس از اولین عرضه ۵. بررسی روند فعلی بورس

عرضه اولیه‌های ۱۴۰۱

در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ عرضه اولیه در بازار سرمایه داشتیم که متقاضیان آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سایر اشخاص حقوقی یا سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و همچنین اشخاص حقیقی بوده‌اند. عرضه‌هایی که در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۱ صورت گرفت شامل نمادهای «فروژ»، «اردستان»، «انتخاب»، «وکغدیر» بود که متقاضیان آن‌ها کدهای حقیقی و حقوقی بودند. سایر نمادها نیز تنها به کدهای حقوقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه شد.

به عنوان مثال در نیمه اول بهمن ماه عرضه‌های اولیه «غدانه» و «ثجنوب» توسط فرابورس صورت گرفت که مخاطبین آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اشخاص حقوقی بودند. بزرگترین عرضـه اولیه سال ۱۴۰۱ متعلق به نماد «وکغدیر» بود. در اسفند ماه عرضه این نماد را داشتیم که با استقبال کم نظیری مواجه شد و می‌توان آن را بزرگترین عرضـه اولیه سال ۱۴۰۱ به حساب آورد. آخرین عرضه سال ۱۴۰۱ نیز متعلق به نماد «شملی» است که در تاریخ ۲۷ اسفندماه صورت گرفت. جدول عرضه‌های اولیه سال ۱۴۰۱ را در جدول زیر می‌توانید مشاهده نمایید.

عرضه اولیه سال 1401

عرضه اولیه‌های ۱۴۰۲

اولین عرضـه سال ۱۴۰۲ در ۱۶ فروردین با نماد «پی پاد» صورت گرفت و عرضه زفجر در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه انجام شد. دو عرضه اولیه دیگر پس آن نیز شامل «عالیس» و «والماس» است. عرضه اولیه عالیس مانند نماد زفجر در دو مرحله صورت گرفت. به همین ترتیب دیگر عرضـه‌های سال جاری به ترتیبی که در جدول آورد‌ه شد‌ه است، در بورس و فرابورس انجام شد.

جدول عرضه اولیه‌های سال ۱۴۰۲:

جدول عرضه اولیه های سال 1402

روش بررسی لیست عرضه‌های اولیه

نحوه بررسی اطلاعات سهام‌هایی که در گذشته عرضه اولیه شده‌اند، با توجه به نوع بازار آن سهم (بورس یا فرابورس) متفاوت خواهد بود. اطلاعات عرضه‌های اولیه بورسی در سایت بورس اوراق بهادار تهران و اطلاعات عرضـه‌های اولیه فرابورسی، در سایت رسمی فرابورس ایران منتشر خواهد شد.

اولین عرضه اولیه ۱۴۰۳؛ عرضه اولیه شفام

جدیدترین عرضـه اولیه پیش‌رو که اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ است، مربوط به نماد «شفام» می‌شود. شفام که نماد شرکت «تولیدی و صنعتی گوهر فام» است در روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه عرضه خواهد شد.

yle=”font-weight: 400;”>>عرضه اولیه این هفته به روش ترکیبی و در دو مرحله انجام می‌شود که در آن مجموعا ۱۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام عرضـه خواهد شد.

اطلاعات عرضه اولیه شفام

حداکثر نقدینگی برای خرید عرضه اولیه شفام چقدر است؟

باتوجه به اینکه عرضه اولیه شفام به‌صورت ترکیبی و در دو مرحله عرضه خواهد شد، در مرحله اول بخشی از سهام شرکت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود. در این مرحله، قیمت سهم کشف می‌شود و این قیمت در مرحله دوم، مبنای عرضه به سرمایه‌گذاران حقیقی و سایر سهامداران حقوقی قرار می‌گیرد. به این ترتیب، سهامداران حقیقی می‌توانند برای خرید عرضه اولیه با قیمت کشف‌شده اقدام کنند. همچنین حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه شفام در مرحله دوم، ۲۰۰ سهم خواهد بود.

خرید عرضه اولیه

کد معاملاتی حقیقی و حقوقی چگونه می‌توانند عرضه اولیه شفام را خریداری کنند؟

کدهای حقیقی و حقوقی می‌توانند همان‌طور که برای خرید عرضه اولیه توضیح داد‌ه شد، اقدام به ثبت سفارش آفلاین کنند. همچنین امکان ثبت سفارش آنلاین در روز و ساعت برگزاری عرضه اولیه از طریق سامانه معاملاتی مهیاست. در صورتی که می‌خواهید اخبار و اطلاعیه عرضه اولیه‌های جدید برای شما ارسال گردد، ایمیل خود را وارد کنید.

ایمیل خود را وارد کنید.

کد امنیتی را وارد کنید.

جمع‌بندی

به عرضـه سهام یک شرکت برای اولین بار در بازار بورس، عرضـه اولیه می‌گویند. زمان برگزاری عرضـه اولیه، توسط ناظر بازار تعیین شد‌ه و از طریق پیام ناظر به علاقه‌مندان اطاع‌رسانی می‌شود. افراد علاقه‌مند به خرید آن می‌توانند در روز و ساعت تعیین شد‌ه، اقدام به ثبت سفارش خرید خود کنند. عرضه اولیه این هفته که جدیدترین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ خواهد بود، در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

سوالات متداول

امکان بررسی عرضه‌های اولیه از حداقل ۴۸ ساعت پیش از برگزاری آن از طریق پیام ناظر مهیاست. همچنین اطلاعیه عرضه اولیه جدید از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کارگزاری کاریزما نیز منتشر خواهد شد.

برای خرید عرضه اولیه باید دارای کد بورسی بوده و در یکی از کارگزاری‌ها ثبت‌نام کرده باشید. در این صورت می‌توانید در زمان برگزاری عرضه اولیه، وارد سامانه معاملاتی شده و سفارش خود را ثبت کنید. امکان ثبت سفارش خرید آفلاین عرضه اولیه در کارگزاری کاریزما نیز وجود دارد؛ در این صورت امکان ثبت درخواست خود را در روزهای پیش از برگذاری عرضه خواهید داشت و نیازی نیست حتما در روز برگذاری عرضه اولیه به سامانه معاملاتی خود دسترسی داشته باشید.

خرید عرضه اولیه به روش بوک‌بیلدینگ بدین صورت است که تعداد مشخصی از سهام شرکت در بازه قیمتی معینی عرضه می‌شود. سپس متقاضی قیمت مدنظر خود را در بازه قیمتی تعیین شد‌ه، وارد می‌کند. در نهایت سهام عرضه شد‌ه میان متقاضیان تقسیم می‌شود.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 دیدگاه برای این مطلب

  1. مهناز ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    خرید عرضه اولیه داتام چه ساعتی انجام میشه؟

    ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. الهه آهی ۵ دی ۱۴۰۲

      با سلام
      ساعت برگزاری عرضه اولیه داتام در روز برگزاری آن یعنی تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۲، از طریق پیام ناظر اطلاع‌رسانی می‌شود.

      ۵ دی ۱۴۰۲
  2. محمد صفری ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    برای خرید این عرضه اولیه باید حتما حداکثر سقف خرید رو داشته باشیم یا با مبلغ کمتر هم میشه؟

    ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. الهه آهی ۵ دی ۱۴۰۲

      با سلام
      خیر نیازی به ثبت سفارش با حداکثر سقف خرید نیست و می‌توانید قیمت خرید را در بین بازه قیمتی تعیین شده وارد کنید. همچنین امکان ثبت سفارش خرید سهام داتام برای تعدادی کمتر از سقف تعیین شده نیز وجود دارد.

      ۵ دی ۱۴۰۲
  3. حیدری ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    میشه چند تا سفارش خرید ثبت کنم؟

    ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. الهه آهی ۵ دی ۱۴۰۲

      با سلام
      در اطلاعیه برگزاری هر عرضه اولیه، حداکثر سهمیه برای هر کد معملاتی و حداکثر نقدینگی مورد نیاز تعیین می‌شود. در نظر داشته باشید که امکان خرید کمتر از حداکثر تعداد تعیین شده وجود دارد ولی ثبت سفارش به تعدادی بیشتر از سهمیه هر کد معاملاتی امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین باید تنها یک سفارش خرید ثبت کنید و امکان ثبت چند سفارش خرید برای عرضه اولیه مهیا نیست.

      ۵ دی ۱۴۰۲
  4. بهروز مرادی ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    سلام
    اگه سهم با قیمت ۱۵۵۰ و ۱۲۶۸ عرضه بشه. یعنی باید حتماً سفارشمون رو با یکی از این دو تا قیمت ثبت کنیم؟ یا مثلا میشه قیمت سفارش بینشون باشه؟

    ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. بهارک آقائی ۶ دی ۱۴۰۲

      سلام و درود، بله امکان ثبت سفارش در بین کف قیمت و حداکثر قیمت نیز وجود دارد.

      ۶ دی ۱۴۰۲
  5. پاشایی ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    میشه عرضه اولیه داتام رو به صورت آفلاین هم خرید؟

    ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. الهه آهی ۵ دی ۱۴۰۲

      با سلام
      بله می‌توانید وارد سامانه معاملاتی شده و گزینه «عرضه اولیه» را کلیک کنید. سپس از صفحه جدید، قیمت و تعداد را وارد کرده و پس از تایید گزینه «با شرایط سفارش آفلاین موافقم»، امکان ثبت سفارش را خواهید داشت. توجه داشته باشید که برای ثبت سفارش آفلاین باید قدرت خرید شما حداقل به مبلغ مورد نیاز برای انجام سفارش خرید عرضه اولیه شارژ شده باشد.

      ۵ دی ۱۴۰۲
  6. حسینی ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    ارز اولیه این هفته مال چه شرکتیه؟ ارزش خرید داره؟

    ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. الهه آهی ۵ دی ۱۴۰۲

      با سلام
      عرضه اولیه داتام متعلق به گروه مالی داتام است. امکان بررسی اطلاعات این شرکت از طریق سایت آن مهیاست. همچنین برای خرید تمام عرضه اولیه‌ها پیشنهاد می‌شود که باتوجه به ارزش شرکت‌‌ و افق سرمایه‌گذاری و انتظارات خود اقدام به ثبت سفارش کنید.

      ۵ دی ۱۴۰۲
  7. امیر صفائی ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    ممنون از اطلاع رسانیتون
    اگه با کف قیمت ثبت کنیم بهمون میرسه؟

    ۵ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. بهارک آقائی ۶ دی ۱۴۰۲

      سلام و درود، بستگی به این داره که چه تعداد سرمایه‌گذار در عرضه اولیه شرکت کنند.

      ۶ دی ۱۴۰۲
  8. Samira ۶ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    باید قبل ثبت سفارش آفلاین قدرت خریدمو شارژ کنم یا همون روز پول تو قدرت خرید باشه کافیه؟

    ۶ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. بهارک آقائی ۶ دی ۱۴۰۲

      با سلام، حتما باید قبل از ثبت سفارش قدرت خرید خود را شارژ کنید.

      ۶ دی ۱۴۰۲

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.