چگونه میتوان در بازار سرمایه بازدهی مطلوب و کم ریسک داشت؟

چگونه میتوان در بازار سرمایه بازدهی مطلوب و کم ریسک داشت؟

download
ورود به بورس

چگونه میتوان در بازار سرمایه بازدهی مطلوب و کم ریسک داشت؟

یکی از راه های سرمایه گذاری در بازار سرمایه، روش غیر مستقیم میباشد. در این روش افراد میتوانند در صندوق های قابل معامله و یا صندوق های غیرقابل معامله (صدور و ابطالی) سرمایه گذاری کرده و بدون دغدغه از رشد بازار استفاده کنند.

  صندوق قابل معامله چیست؟

صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ETF به صندوق هایی اطلاق میشود که از دارایی های متنوع تشکیل شده و بدون نیاز به انجام عملیات صدور و ابطال، واحدهای آن در روز همانند سهم در بازار معامله میشود و از طرفی ساختاری شبیه صندوق های صدور و ابطال دارند. یعنی در طول ساعات و روزهایی که بازار معاملات سهام باز است، میتوانید یک یا چند واحد از یک صندوق ETF را خرید و فروش کنید.

وجه تمایز ETF ها با صندوق های صدور و ابطال چیست؟

صندوق های ETF از لحاظ مدیریت، دسته بندی و … همانند سایر صندوق های دسته بندی میشود و وجه تمایز آن با صندوق های مبتنی بر صدور و ابطال، تنها از این جهت است که با ایجاد نمادهای معاملاتی مشخص در بورس یا فرابورس، واحدهای سرمایه گذاری این صندوق ها مانند سایر نمادهای مربوط به سهام شرکت ها، قابلیت معاملاتی بورسی پیدا کرده اند.

مناسب چه کسانی میباشد؟

این صندوق ها مناسب کسانی است که تخصص یا زمان مدیریت سبد دارایی خود را ندارند اما میخواهند از مدیریت حرفه ای و سایر مزایای بازار سرمایه استفاده کنند.

صندوق های مشترک سرمایه گذاری چه ویژگی هایی دارند:

1) این صندوق های از خاصیت نقدشوندگی مناسب، سادگی و سهولت در خرید و فروش، کنترل توسط نهاد ناظر بازار سرمایه و ارزش گذاری شفاف بر اساس خالص دارایی ها در هر لحظه از زمان برخوردارند.

2) مهمترین خدمت این صندوق ها، ارائه بازدهی مطلوب و کم کردن ریسک سرمایه گذاران است. که این ویژگی در انواع صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله برای سرمایه گذاران غیر حرفه ای بسیار کاربردی است.

بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری و ورود به بازار سرمایه را دارید بهترین پیشنهاد حداقل برای درصد بالایی از دارایی های خود، صندوق های سرمایه گذاری مشترک میباشد. که ما به شما صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما را با پرتفوی متنوع و افراد متخصص بازار سرمایه پیشنهاد می دهیم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.