تحلیل تکنیکال دلار

تحلیل تکنیکال دلار

تحلیل-تکنیکال-دلارweb
تحلیل تکنیکال

دلار به تازگی سقف تازه ای به ثبت رسانده است و مجدد اصلاح اندکی داشت. آیا این ارز مجدد به رشد خود ادامه خواهد داد یا روند اصلاحی‌اش ادامه دار خواهد بود؟ در این مقاله دلار آمریکا را در تایم فریم های مختلف از نظر تکنیکالی بررسی می‌کنیم.

کانال صعودی بلندمدتی دلار

دلار در بلندمدت در کانال صعودی در نوسان است و از خرداد 99 وارد کانال 1.6 شده است و همچنان حمایت کانال اول فیبوناچی را حفظ کرده است. به نظر می‌رسد که نوسان در کانال کنونی ادامه دار خواهد بود. نکته دیگر در تحلیل تایم فریم ماهانه دلار آمریکا مقاومت پیش روی اندیکاتور rsi است که درصدد شکست این مقاومت است.

دلار در تایم فریم ماهانه

کانال صعودی دلار

در تایم فریم کوتاه‌تر دلار در کانال صعودی در نوسان است که با نزدیک شدن به سقف کانال روندی اصلاحی در پیش گرفت. در تایم فریم هفتگی واگرایی منفی با اندیکاتور rsi مشاهده می‌شود که احتمال اصلاح در کوتاه مدت را تقویت می‌کند. در صورتیکه دلار به کاهش قیمت خود ادامه دهد 33500 تومان حمایت آن خواهد بود. این حمایت از آن جهت مهم است که حمایت سقف قبلی دلار و همچنین حمایت میدلاین کانال است. با وجود آنکه سناریو پولبک به این حمایت و رشد مجدد با احتمال بیشتری همراه است اما احتمال خیلی کمی برای اصلاح بیشتر از این محدوده در نظر می‌گیریم که در این صورت حمایت محدوده 30 هزار تا 31 هزار تومان محل برگشت خواهد بود.

دلار در تایم فریم هفتگی

احتمال وقوع کراس منفی در MACD

همانطور که در تایم فریم روزانه نیز مشاهده می‌شود دلار با کاهش اخیر خود به سمت حمایت 33500 در حرکت است. نکته ای که وجود دارد کاهش شیب نزول دلار است که احتمالا برای مدتی در این محدوده نوسانی شود. با این حال حمایت های گفته شده در بخش قبل را باید مد نظر قرار داد و احتمال پولبک در آن نیز وجود دارد. با از دست دادن تریگر 35 هزار تومان 33500 حمایت بعدی خواهد بود. با کراس منفی در مکدی و از دست رفتن حمایت rsi احتمال اصلاح تا این محدوده وجود دارد. مقاومت های دلار در صورت تداوم رشد و عبور از سقف 36900، 39 الی 40 هزار تومان محدوده مقاومتی آن خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: دلار بخریم یا طلا؟

دلار در تایم فریم روزانه

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.