بازار خودرو در ایران همواره تحت تاثیر نفوذ واسطه گران و دلال ها بوده و همین موجب بالا رفتن قیمت و کمبود این کالا در سالهای اخیر شده است. این مسائل باعث به وجود آمدن پدیده هایی نظیر انجام قرعه کشی برای خرید خوردرو گردید که چندان جالب به نظر نمی رسید. به همین منظور بورس کالا با همکاری وزارت صمت، با هدف کشف قیمت صحیح و ایجاد رقابت بین خریداران واقعی، اقدام به عرضه خودرو در بورس کالا نمودند.
شرکت های خودرو ساز که قصد عرضه خودرو های خود در بورس کالا را داشته باشند طی اطلاعیه ای خودرو های قابل عرضه به همراه تعداد و قیمت پایه را اعلام می کنند و در زمان عرضه، خریداران در بورس بر روی قیمت رقابت می کنند.